27 may 2012

COMENTARIO DE FRANCESC ESTIVAL sobre el cap. 53 de Niños a la Deriva (www.homeo-psycho-de

En referència al Títol.L'any té quatre estacions, igual que la vida humana. A la primavera li correspon la infantesa, a l'estiu (Estival) la joventut, per la tardor la maduresai al hivern la vellesa. Una de les savieses de la vida és aprendre a gaudir-les totes com un jovencell de quinze anys.

Elisa en la seva narració viu les sensacions amb la passió cega i il·lusòria de la pubertat. No sé quina edat té Elisa, ni si és dona o home, però la forma com explica i recorda es pròpia d'una edat tardana. Dic això perquè la joventut no recorda, sinó que va a buscar els records del demà.

La narració desprèn, de nombroses maneres, la sensació de l'enyor i el desig de retrobada amb un mite.  

Una abraçada, records per MONIKA WOLF, ens veurem a Cap i Cua.

 

Francesc Estival
 

 Traduccion de Leo P. Hermes

 En referencia al Título, el año tiene cuatro estaciones, al igual que la vida humana. En primavera le corresponde la infancia, en verano (Estival) la juventud, para el otoño la madurez y en invierno la vejez. Una de las sabidurías de la vida es aprender a disfrutarlas todas como un jovenzuelo de quince años.

 Elisa en su narración vive las sensaciones con la pasión ciega e ilusoria de la pubertad. No sé qué edad tiene Elisa, ni si es mujer u hombre, pero la forma como explica y recuerda es propia de una edad tardía. Digo esto porque la juventud no recuerda, sino que va a buscar los recuerdos del mañana.

 La narración desprende, de numerosas maneras, la sensación de la añoranza y el deseo de reencuentro con un mito.

 Un abrazo, recuerdos para MONIKA WOLF, nos veremos en Cap i Cua.

 Francesc Estival

No hay comentarios:

Publicar un comentario